Aidul Adha di kampung tercinta


Assalamualaikum wbt. Readers semua sihat walafiat tak? Alhamdulillah sihat sihat belaka yee semua. Jaga-jaga sikit yaa kesihatan awak tuu, sebab sekarang cuaca tak menentu, susah untuk kita untuk maintain kesihatan kita sendiri. Tapi, satu tips yang memang korang akan cakap 'bosan' dan mainstream sangat adalah minum air kosong banyak banyak. Yes! BANYAK. Tapi, maaf lah, for those yang kurang minum air tuu, kita serupa. Writer bukan peminum air kosong yang tegar. But, sebenarnya, bukan air kosong saja, air lain pun boleh tau, contohnya juice, air tin, and other liquid yang bagus untuk badan, except air carbonate. Bercerita punya bercerita, haaaaa, korang tahu tak tarikh harini adalah yang tersangat special tau. Especially for Muslims. BarakaAllah, kami sambut Aidiladha untuk tahun ini.

Haaaaa, berkenaan dengan topic harini kan, kita buat special sikit lah kan, korang korang mesti sambut dekat kampung juga kan? Isn't? Mesti best kan? Dapat makan daging sembelihan lagi. Okayyyy. Writer sambut dekat kampung sebelah mak (Hogoh Pahang Hogoh!). When we talk about Aidiladha, mesti ada kaitan dengan korban. Depends on place, ada yang nak buat korban sendiri (means sembelih lembu sendiri and sedekah sendiri) which mean bagus juga tu kan? Certain place pula, buat korban di masjid. Bila buat dekat masjid, sooo bilangan daging yang akan di sedekahkan pada semua akan tinggi bilangannya.

Atok writer ada bawa balik sikit daging sembelihan tu. Haaa, sebenarnya daging sembelihan tu akan di beri pada golongan yang kurang berpendapatan tak silap writer (kalau salah bagi tahu ehhh). Atok ambil sikit saja, alahhhhh, jadi lah kan kalau dapat sikit saja. Kira bersyukur juga dapat merasa kan? But, we must separate to those yang kurang pendapatan tu dulu. Kalau ada banyak lebih, then we can take. Daging tu family korang masak apa? Ada yang masak kurma lah, perghhhhh! SEDAP nyaaaaa. Kalau writer, daging tu nenek buat sup. SUP DAGING SPECIAL kata kauuuuu. Hahahaha. Tapi, seriously, kalau korang rasa sup yang special kata nenek tu, memang sampai menjilat jari lah.

Tapi kan, dalam seronok beraya tu, dah pakai baju raya apa semua, mesti ada segment BORING kan? Betul tak? Dekat kampung writer tu, kalau line agak baik, then line akan bertahan tau. Ada masa dia dok pi cakap no service. Apa yang patut kita buat adalah senyum dulu (sakit hati nyaaaaa!). Bosan punya bosan tu, writer sempat masak ramen korean yang famous terlebih tuu (pedas dia jangan dok cakap lah kan).

   

Taraaaaaaa! Writer makan habis tau, tanpa minum air sikit pun. Wuhuuuu! (tepuk tangan).

Selain makan ramen tu, writer ada tengok movie lah. Main bantai saja semua movie yang tak pernah dengar pun. But, most bad was dekat kampung tak ada Wifi kauuu. Haaaa, memang luar biasa kalau kita dapat survive kan. Soooo, korang buat apa je bila time time bosan tu?

Selama 4 hari family writer spend time dekat kampung. Well, kampung is the best atmosphere (memang tak boleh di nafikan lagi). Apa salahnya balik kampung sekali sekala kan, walaupun bosan yang amat, suasana kampung tu susah nak dapat tau. Lagi lagi time semua orang ada, itu dasyat dia punya sorakan tuu. Mahal. To those yang tak dapat balik sebab get a reason, its okay, maybe next time, dengan wujudnya diri anda tu, akan lebih bawa manfaat pada keluarga. Hehe. InsyaAllah.


Yang baik datang dari Allah swt and yang jahat datang dari diri yang sentiasa melakukan kesalahan. 
Insya Allah.

Comments

Popular Posts